Ruud in 1 minuut
communicatie en journalistiek
Ben je op zoek naar een manier om jouw boodschap beter te vertellen en je interne communicatie te verbeteren? Vergeet dan de traditionele opsomming van cijfers, statistieken en ander corporate repertoire. Het geheim zit hem in storytelling. Onze hersenen zijn namelijk veel beter in staat om verhalen te onthouden dan droge informatie. Eén verhaal zegt meer dan honderd feiten en sluit beter aan bij de belevingswereld van ontvangers.
Waarom werkt storytelling zo goed? Omdat verhalen emoties oproepen. Ze raken ons op een dieper niveau en blijven daardoor veel beter hangen. Bovendien dragen verhalen inzichten, tradities en kennis in zich. Ze verbinden mensen en creëren een gevoel van gemeenschap. En dat zorgt voor een optimale bedrijfscultuur.
Voor organisaties is storytelling een krachtig instrument. Het geeft betekenis aan de visie en missie waarom de organisatie is opgericht en wat de doelen zijn. Met de verhalen die je ophaalt, kun je vervolgens bouwen aan je in- en externe communicatie naar medewerkers, nieuwe collega’s en journalisten.
Dus, wil je jouw boodschap effectiever overbrengen? Kies dan voor storytelling. Laat hét verhaal spreken en maak een verpletterende indruk.
wie ben ik
Ik ben een zeer ervaren verhalenverteller met een achtergrond als journalist en pr- en communicatieadviseur. Met mijn journalistieke nieuwsgierigheid en oprechte interesse voor mensen en hun werk, weet ik binnen de kortste keren wat er leeft en gaande is in alle uithoeken van de organisatie.
In mijn werk ben ik een verbinder en om mezelf goed te helpen in mijn werk, bouw ik aan collegiale netwerken. Daardoor ik in staat ben om samen resultaten te bereiken en plezier te hebben in het proces.
Mijn kracht ligt in het acteren op strategisch, tactisch en operationeel niveau, waardoor ik aantoonbare resultaten behaal. Ik ben goed in het vertalen van inzichten naar strategische communicatie, strategie, positionering, propositie, implementatie en campagnes.
Verder heb ik een brede ervaring in zowel profit als non-profit sectoren, zowel aan klant- als bureauzijde. Ik ben een conceptueel denker, gestructureerd, doelgericht, communicatief en relationeel sterk. Met mijn aanpak weet ik vaak mensen te overtuigen en te inspireren. Ik schrijf vlot en kan beelden (laten) maken die aansluiten bij doelgroepen.
aanbod
Wil jij als organisatie opvallen tussen de rest en jezelf ontwikkelen als aantrekkelijke werkgever? Dan help ik je graag. Met mijn expertise in zowel interne als externe communicatie en arbeidsmarktcommunicatie help ik jou om een duidelijk smoel te krijgen tussen al je concurrenten en talent aan te trekken én te behouden.
Of je nu tijdelijk of voor langere tijd ondersteuning nodig hebt, ik sta voor je klaar. In snel veranderende omgevingen ben ik een stabiele factor die met een verfijnd gevoel voor humor vaart in projecten brengt. Nieuwe omgevingen maak ik me snel eigen.
Veel communicatiemiddelen maak ik zelf, maar ik kan ook leiding geven aan bureaus en ondersteunende diensten. Samen zorgen we ervoor dat jouw organisatie opvalt en mensen graag bij jou willen werken.
Nieuwsgierig? Neem dan snel contact op.