Blog

Dennis lanceert een idee tegen de eenzaamheid van de thuiswerker, maar Danny scoort met superfoods

Op het kantoor bij Dennis (recruiter) en Danny (interim-manager) is er dit jaar al veel veranderd. Dennis mist de sfeer en de contacten, maar Danny stelt tevreden vast dat werk eindelijk is teruggebracht tot dé essentie: productie. Al die afleiding kan hij missen als kiespijn. 

Vandaag moeten ze met de afdeling HR brainstormen hoe ze de naar de thuiskantoren verbannen medewerkers aangesloten houden bij de toko, zoals Danny de zaak noemt. Steeds meer collega’s klagen over eenzaamheid.

“Eens kijken, bromt de interimmer, “wat hebben we al gedaan; een snoeppakket, diverse fruithapjes en dat tentje voor de zomer waarin je beslist geen anderhalve meter afstand tot je chica kunt houden. Hij lacht. (Als enige..) 

“En dan hebben we vanavond weer zo’n gezellige online pubquiz van onze onvolprezen collega Dennis. Gaan we weer ouwe liedjes raden, ouwe ru…?”

“Nou, zullen we dan volgende week maar een bbq-tje doen met alleen knoflooksaus voor de afstand?” Meer had Danny niet voorbij zien komen van andere organisaties op LinkedIn. Naast het aspirant-lidmaatschap van de Rotary zijn enige referentiekader.  

“Het probleem is wel wat groter dan dat”, antwoordt Dennis. “We hebben bijvoorbeeld trainees aangenomen die nog steeds op hun zolderkamer zitten en nog geen collega in het echt hebben ontmoet. Ik hoor mensen klagen dat ze zich meer freelancer dan medewerker voelen. Die gaan straks weg bij ons als de beperkingen opgeheven worden.”

“Bedenk jij dan wat”, snauwt Danny. 

“Nou weet je nog dat bij de vorige pubquiz een young professional vroeg wat een grapevine was? Uit dat nummer van Marvin Gaye, nummer 298 in de top2000 van vorig jaar. ‘Ooo I bet you’re wonderin’ how I knew. I heard it through the grapevine.’ Daar heb ik eens over nagedacht “, zei Dennis. “Misschien kunnen we de geruchtenmachine, zo’n lopend vuurtje wel een digitaal leven inblazen?

“Onze collega’s goed informeren, over de vergrijzing op de werkvloer, onze policy ten aanzien van diversiteit, de reductie van onze CO2-uitstoot, of we staatssteun aanvragen of dat wij wel gewoon belasting betalen, over de aanpak van het ziekteverzuim en gewoon over leuke dingen die gebeuren. Zo brengen we de swung terug in het bedrijf.”

“Ja”, roept Danny enthousiast. “Dat is je eerst goede idee, sinds ik je ken Dennis! Zoiets als laatst met Cindy, die een presentatie gaf in dat strapless jurkje van haar. Het leek wel of ze in de sauna zat. Haha. Top, ik ga ermee naar boven collega.”

Maar hebben wij dan zo veel te melden, vroeg de CEO een dag later aan Danny? Kan Zoom of Hangout dat niet, sprak de CTO. Ik zie het totaal niet voor me, zei de Miep van communicatie. 

“Het is maar een idee van Dennis”, herpakt Danny zich snel. “Zelf denk  ik aan iets met superfoods. De tweede golf komt eraan..  en we hebben al zieken genoeg dacht ik zo.”

“Briljant idee Danny!”

Meer lezen over Dennis en Danny?

Dennis kopieert vacatureteksten voor Danny en vindt alleen verknipte gasten

Hoe een vileine opmerking van Dennis de introductie van Danny’s wervingscampagne in een Passion Killer veranderde

Lekker dan! Zonder het te weten wijst Dennis kandidaten met één druk op de knop allemaal af